30.05.2023

İlk ciddi yazım olarak müşahitlik izlenimlerim/Ciddiyet ya Resullah

Saygı Değer Elo Shity Okuyucuları;

Neredeyse kimsenin okumadığı daha çok bilinçdışı sayıklamalarımı zihnimi kurcalayanları dışavurumcu bir şekilde ortaya attığım bu mecrada ilk defa gözlemlerimi ve 28 Şubat günü yapmış olduğum müşahitlik konusundaki izlenimlerimi paylaşıyor olacağım...

Hazırsanız başlıyorum;

Bir kere seçmen farkındalığının muhafazakar bir ilçe olan Çiftelerde bile artığını söyleyebilirim. Pek çok kişi mürekkep dağılmasın geçersiz oy sayılmasın diye ters katlamıştı ve geçersiz oy sayısı 2 idi... Bunları bir kazanım olarak görüyorum. İlk defa müşahitlik yaptığım için karşılaştırma olasılığım yok diğer seçimlerle ama yine de olumlu bir gelişme olarak aklıma not aldım...

Kendim de dahil olmak üzere seçim ile ilgili her ayrıntıyı takip edebilmek üzere pek çok insanın bağımsız derneklerin eğitimlerine yüz yüze ya da online bir şekilde katıldığını sandık kurulunun da sandık başkanının da müşahitler konusunda bilgili olduklarını müşahitlik meselesinin mevzuata olan hakimiyeti arttırdığını gözlemledim. Bundan sonra her seçim gönüllü müşahitlik yapmak konusunda daha hevesli olacağımı düşünüyorum. Bürokrasinin köhneleşmiş yanlarına can suyu vermek için daha bilinçli seçmenler olmak gerekiyor. Tüm gün boyunca sandık kurulunu yorulmasınlar diye düzenli aralıklarla beslemeye çalıştım mink albeni paketim böreğim tuzlu krakerlerim herkesin bayıldığı tahinli  kuru baklavamsı bir tatlı dağıtımım oldu sandık kurulunda Mehmet Abi yemek yemeye bayılıyordu bir tanesi de çok utangaçtı mahçup olup hemen koşa koşa bakkaldan hoşbeş aldı.Genel olarak kendimi vinç operatörü izleyen Türk Hobisi icracısı gibi hisssettim. 

"herkese yetecek kadar büyük kahve termosum" ile ara ara yeme içme mevzuusunu canlı tuttum çünkü gün boyunca orda birlikte bir şeyler yiyiyor olmak bizi canlı ve samimi tuttu böylelikle mevzuatta geçen bazı ayrıntıları daha net bir şekilde kendilerine iletmemde sakınca olmadı.Samimiyet gerçekten önemli bir nokta idi.

termos demişken turuncu kalemlilere karşı bir termos markası ile ilgili ufak bir sosyal medya paylaşımları silsilesi gördüm..Bu tarzı oldukça ayrıştırıcı buluyorum söz konusu termos markası benim de termos markam ama hiç bir marka belli tarz insanlara özgü olan bir simge olamaz siyasi parti rozeti takmak ile eş değer.Aynı şekilde müşahit olarak tanıştığım bir yerel yönetmenin de bir rozet taktığını gördüm yine bir dernek adı ancak bunun mevzuata uygun olup olmadığından emin olamadım sınıf içine girdiğinde rozet olmadığı için kendisini uyarma gereği duymadım.

Uyarılarımı hep dikkate aldılar ve chek list çok işe yaradı saat saat bir check list yapılmış harika bir kolaylaştırıcı hem onlar için hem müşahitler için...Kim yaptı ise aklına ve eline sağlık el kitabı ya da genelgeden çok akışa bakmaya ihtiyaç duyduğumu söyleyebilirim.

Dezenformasyon olarak yayılan malum partinin sandviç dağııtırsa yemeyin silinen kalem gibi bilgilere artık pek çok kimsenin inanmadığı ve bu bilgileri yaymadığını görmek de olumlu bir gelişme idi.

Onun dışında  sabahın ilk saatlerinde Sandık Başkanı tehtitkar bir tavırda da olsa gözlemlediğiniz bir durumu öncelikle bana iletin siz dilekçe verirseniz ben de devlet memurunu oyalamaktan size dilekçe veririm şeklinde üstü kapalı tehtit etmesine rağmen usulsüz hiç bir iş yapmadı...Küçük çocukların aileleri ile kabine girmemesi gerektiğini söylediğimde o kadar önemli olmadığını söyledi siyaset yetişkinlerin işi olmalıdır 18 yaşından sonra oy kullanacaklarını ve oyun gizli verildiğini görmeleri açısından çocukların içeri girmesini uygun bulmadığımı söyleyince ikna oldu.

Ben çocukların ailelerin zarflarını atmalarını da içeri girmesini de uygun bulmuyorum bir Rehber Öğretmen olarak. Küçük bir ilçe olduğu ve herkes birbirini tanıdığı için gelmeyenler göz ucu ile olsa listeye bakılıp arandı ama bunu ispat edemem aramalara rağmen 365 seçmenden 70 tanesi oy vermeye gelmedi. Yine de büyük bir kayıp seçmenlerin yüzde 20 sinin gelmemesi okul müdürü tarafından milliyetçi ama kendine iki adaydan birine yakın hissetmeyen seçmenin tepkisi olarak yorumlandı...Yoruma açık seçmen kitlesinin daha muhafazakar olduğunu düşünürsek bana mantıksız gelmedi...Sandık görevlileri daha önce gelenlerin gelmediğini gelmeyenlerin geldiğini söyledi ama bunun da genele göre bir bilgi olmadığını düşünüyorum.

Bir daha müşahitlik yaparsam dönüp bakmak ve unutmamak için bu notları seçim gününden bir gün sonra yazma gereği hissetmişimdir.

Peki ilk seçimde de iki seçimde de adayların ismi geçtikçe içimde çalan jingle'larını ancak adhd zihnimin kıvrımlarında gezebilecek bir nöropsikiyatri uzmanı mı açıklayabilir acaba...

Yazının ikinci bölümü pek yakında....


Hiç yorum yok: